Film promocyjny, film reklamowy - cena
Od czego zależy cena filmu reklamowego dla firmy? Ile to kosztuje? Czy jest jakaś różnica pomiędzy trzema formami zaprezentowania firmy bądź produktu – spot reklamowy, film promocyjny, prezentacja video? Ile trwa produkcja filmu dla firmy? Ile osób powinna liczyć ekipa filmowa? To najczęściej stawiane przez klientów pytania, które padają na etapie przygotowywania oferty na film dla firmy.
Dla kogo i po co kręcimy film?
Wbrew pozorom te proste ale podstawowe pytania są punktem wyjścia do dalszych rozmów i do preprodukcji filmu prezentującego firmę. Na podstawie odpowiedzi padają propozycje i decyzje o długości filmu, formie, scenariuszu i sposobie dystrybucji. Najważniejsze aby klient umiał odpowiedzieć na pytania – jaki efekt ma wywołać film i do jakiego odbiorcy ma trafić. Efektem może być np. zwiększona sprzedaż produktu, kreowanie pozytywnego wizerunku marki czy zachęcenie do podjęcia pracy na danym stanowisku. Ważnym jest także precyzyjne określenie odbiorcy. Młodszym odbiorcom i nastolatkom spodoba się inny przekaz i forma filmowa niż osobom dorosłym i starszym.
Film reklamowy do internetu, telewizji
Kolejną bardzo ważną sprawą do ustalenia jest forma dystrybucji filmu reklamowego. Jest to kluczowe do ustalenia długości filmu jaki ma powstać. Na dłuższe formy można zdecydować się przy planowanej emisji w internecie np. na social media. Filmy przygotowywane do dystrybucji w internecie mają mniej ograniczeń i są bardziej elastyczne np. ze względu na licencje, formę i czas emitowania spotu. Dlatego więc spoty reklamowe do internetu są bardziej różnorodne, dają większą dowolność formy i treści. Mogą być też tańsze w realizacji. W przypadku filmów promocyjnych mogą być to np. wideo wizytówki, filmy korporacyjne, filmy wizerunkowe czy spoty, reklamy pre-roll. Spoty reklamowe przeznaczone do dystrybucji w telewizji mają z reguły długość ok. 30-45 sekund, billboardy sponsorskie ok. 8 sekund. Licencje oraz prawa wykorzystania wizerunku bywają zazwyczaj droższe w przypadku reklamy telewizyjnej.
Scenariusz filmu reklamowego
Kolejnym krokiem jest wymyślenie lub zaadaptowanie konceptu i później napisanie lub dostosowanie do niego scenariusza. Pełni on rolę nie tylko kreatywnego konceptu ale również dokumentu na podstawie którego można oszacować koszty organizacji planu filmowego. Co wpływa na jego cenę? Przede wszystkim udział aktorów lub statystów, ilość dni zdjęciowych, lokalizacja, udźwiękowienie, technika realizacji spotu, sprzęt i zasoby potrzebne na planie.
Ile kosztuje film reklamowy dla firmy?
Mając na uwadze jak wiele czynników wpływa na cenę filmu reklamowego ciężko jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie. Seven Shots bierze zarówno udział w projektach z niewielkimi budżetami optymalizując proces produkcji i realizując je samemu od A do Z jak i w większych realizacjach z wieloosobową ekipą filmową.
Jeżeli chcesz zrealizować film promocyjny dla swojej firmy – napisz do nas. Realizujemy różnorodne filmy reklamowe dla przedsiębiorców, agencji reklamowych czy instytucji. Skontaktuj się by poznać szczegóły oferty.